MBO College Hilversum
MBO College Hilversum
Om de studenten van MBO College Hilversum te laten kennismaken met ‘de studentenraad’ wilden de leden een epische promo met alles erop en eraan: 4K, 10bit, Color Grading, Sound & Visual Effects!
Doordat onze filmmaat Samuel Volonteri in de Studentenraad van het MBO College zit, waren de linkjes snel gelegd. Samuel haalde ons erbij om deze toffe promo te maken en naar aanleiding van het script wat de Studentenraad al in elkaar had gezet, konden we ons voorbereiden op de draaidag. Ideaal, omdat we alles uit de kast konden halen om het epische gevoel van deze video tot een enorm hoogtepunt te trekken.
Het concept en script kwamen gedeeltelijk naar voren vanuit de Studentenraad. Wij mochten dit aanvullen waar nodig en samen met Samuel konden we goed kijken naar de invulling en de look & feel.
De ingrediënten waren dat ieder bestuurslid voorgesteld werd, er een vergadersituatie naar voren kwam en ook iemand van de schooldirectie aan het woord kwam. En dit, allemaal door gaaf belichte, stabiele, toffe shots!
Cameraman & Editor
Matthias
Allround assistant
Carsten
Jong in Lelystad
Al jaren werken wij samen met Jong in Lelystad. Een website waar ze met een jongerenredactie werken aan talentontwikkeling, vloggen & bloggen over wat er gaande is in Lelystad. We gaan met jongeren de straat op om leuke vragen te stellen of naar events en maken een te gekke after movie.
Super leuk, maar merkte dat met zo’n 2 video’s in het jaar er weinig respons was vanuit de jongeren zelf + dat de doelstelling die de organisatie heeft niet volledig bereikt wordt. Dat is namelijk, jongeren in Lelystad bereiken, talent inzetten, bijdragen aan het welzijn van de jongeren en hulp bieden als dat nodig is. Wij dachten dit moet anders en bedachten een plan.
We wilde beter aansluiten bij de leefwereld van de jongeren, een platform aanbieden waar je bij wilt horen en content aanbieden die gaat over onderwerpen waar je wel wat hulp bij kunt gebruiken op die leeftijd. Dat begint met starten op de plek waar de jongeren zijn en laten zien dat je er bent. Een community bouwen en consistentie in posten.
Dit stond ons te doen:
1. De huisstijl verfrissen en continue terug laten komen. (herkenbaarheid vergroten, meer jongeren bereiken)
2. Youtube levert te weinig views op, dus we gaan ons volledig richten op instagram. Stories, posts en IGTV.
3 . Veel korte dingen, weinig lange items meer.
4. Wel uploaden op FB & YouTube voor een oudere doelgroep en meer bereik.
5. “Beeldtaal” Alles visueel maken, van wat er gemaakt wordt. (zoals blogs en artikelen).
We zijn dit plan nu aan het uitrollen op Instagram. De Insta-feed is een combinatie van video, foto’s en vormgeving. Alle belangrijke thema’s komen aan bod. Tijdens de draaimomenten coachen we de jongeren in presentatie en camerawerk.
Video & Vormgeving
Matthias
Welzijn Lelystad
In Lelystad bevindt zich een groep jonge mantelzorgers. Binnen Welzijn Lelystad krijgen deze jongeren verschillende toffe activiteiten aangeboden. De jongeren mochten dit keer iets verzinnen en er werd besloten samen met ons een documentaire te maken, een docu van hun leven als jonge mantelzorger.
De documentaire is ontstaan door een avond met de jongeren te brainstormen. We hebben hieruit een concept opgesteld en zijn begonnen met draaien. We bezochten alle jongeren thuis en hielden hier met hun een interview, verder namen we shots van de dagen in hun leven als jonge mantelzorger. Voor deze toffe opdracht hebben we gear ingehuurd om de docu nog beter op beeld te krijgen!
Uit de brainstorm kwam dat we de jongeren gingen volgen als mantelzorger. We gingen bij ze langs, maakten shots van hun bezigheden en op een vertrouwde plek hielden we een interview. Uit dit interview kwamen ontzettend mooie, maar ook emotionele gesprekken naar voren. Het idee lag vast, maar wat er precies uit de gesprekken zou komen was voor iedereen onvoorspelbaar.
Klant
Welzijn Lelystad
Cameraman & Editor
Carsten
Cameraman & Editor
Matthias
Positive High Five
Ik durf dit woord bijna niet meer te zeggen: “Corona”. Het meest gebruikte woord van 2020. In maart was er in Nederland de eerste lockdown met alle gevolgen van dien.
Benjamin wilde samen met wat vrienden een positief geluid geven aan deze tijd. Positive High Five werd geboren. We hadden hierbij nodig dat we shareable waren. Matthias ging aan de slag met design om het geheel een vrolijke uitstraling te geven.
Handen schudden mocht niet meer, maar een virtuele highfive wel. En een digitaal schouderklopje kan iedereen wel gebruiken in deze tijd. Elkaar aanmoedigen om vol te houden en te blijven zorgen voor elkaar.
We wilde de positiviteit vergroten door zichtbaar een beweging te creëren. De teller laat zien hoeveel mensen meedoen en vergroot het wij gevoel, wat o zo belangrijk is in tijden van afstand
Die positive vibes wilde we ook met mensen delen via whatsapp en hoe kan dat nou beter dan met gifjes om iemand even wat liefde of gekkigheid te sturen.
We wilde dat ‘deze dosis positiviteit’ zich sneller verspreidde dan corona zelf. Dus elke week nam iemand van het team de stories over.
Wat is liefde nou eigenlijk? En hoe kun je het handen en voeten geven? We hebben het een week gehad over de talen van de liefde.
vormgever, cameraman, editor & voice-over
Matthias
Nationaal Film Festival voor Scholieren
Al menige jaren maken wij een ‘same day edit’ tijdens de wervelende festivaldag van het NFFS. Een dag waarin je als scholier mag proeven aan de wereld van film. Workshops, Q&A’s en uiteraard films kijken. Je eigen film stuur je namelijk in om wellicht wel een prijs in de wacht te slepen.
Dit jaar kon de festivaldag niet door gaan vanwege de corona-maatregelen, maar de wens was er om een online film festival te bouwen. Daarin spreek je in ene een online publiek aan die bereikt moet worden.
Wij hadden de taak om de livestream van het online film festival tot een succes te maken. Daarbij hielden we het grote plaatje in de gaten en mochten we een team samenstellen van livestream professionals tot studenten.
We wilde dat het design helemaal terug zou komen in het decor. Om de herkenbaarheid van de stijl op Instagram te vergroten en zo één geheel te vormen.
Op Instagram hebben we met een campagne de scholieren warm gemaakt voor een online film festival. Door middel van video & vormgeving. In een veelkleurige stijl die aansluit bij de doelgroep.
We hebben flink wat rollen vervuld in het geheel. Van vormgeven, tot campagne voeren, van concept tot editing, van decor ontwerpen tot uitvoeren en van productie tot regisseren. Een hele gave klus met een pracht online film festival!
Klant
NFFS
vormgever, editor, decor & regisseur
Matthias
Visit Flevoland
Begin maart zette corona ons land op zijn kop: thuiswerken, weinig sociaal contact en natuurlijk de 1,5 meter regel. Veel bedrijven, waaronder in de toerismesector kregen hier uiteraard ook mee te maken. Visit Flevoland vergat de toeristische bedrijven in Flevoland niet en vroeg ons om het 1,5 meter bedrijf van de week te filmen! Welke maatregelen hadden de ondernemers genomen om weer open te kunnen?
We schreven een kort concept in elkaar en zijn daarna snel bij het eerste bedrijf aan de slag gegaan. We wisten nog niet welke maatregelen er genomen waren, dus in korte interviewtjes vertelde de ondernemer op welke manier hij of zij wel weer open kon. Hierbij namen we shots van de genomen maatregelen waarna de montage kon beginnen. De deadlines waren strak, aangezien we iedere week een video wilden publiceren.
Het concept was al vrij snel duidelijk: Het mochten ‘ludieke’ video’s worden met een serieus onderwerp. We gingen op bezoek bij het bedrijf en de ondernemers vertelden ieder wat ze hadden gedaan om weer open te kunnen. Dit met een frisse, komische knipoog, maar toch ook met gevoel en emotie die was ontstaan na het sluiten van hun bedrijf.
Klant
Visit Flevoland
Cameraman & Editor
Carsten
Cameraman & Editor
Matthias