Jeugdfonds Sport & Cultuur
Jeugdfonds Sport & Cultuur
Jeugdfonds voor Sport & Cultuur benaderde ons om een korte, flitsende promo te maken voor wat zij aanbieden. Wanneer een gezin niet zoveel te besteden heeft, kunnen zij via het Jeugdfonds toch
meedoen aan sport- en/of cultuuractiviteiten. De opdracht was om een deel van het aanbod van het Jeugdfonds te laten zien en te tonen wat zij doen.
De promo kent geen ingewikkeld concept. We besloten om een aantal sport- en cultuuractiviteiten waar het Jeugdfonds aan meedoet te bezoeken en hier flitsende, toffe en vrolijke beelden te maken.
Deze beelden hebben we genomineerd tot een geheel en zo is een gedeelte van het aanbod van het Jeugdfonds te zien.
We hebben alle sport- en cultuuractiviteiten die we voor de video zochten benaderd en een filmdatum ingepland. Op deze momenten hebben we kort tijdens de lessen en trainingen gefilmd.
Hierna hebben we het materiaal tot één geheel gemonteerd en er een korte promo van gemaakt. Het Jeugdfonds is er ontzettend blij me en we hopen dat we er ook heel veel gezinnen en kinderen blij mee kunnen maken!
Klant
Jeugdfonds Sport & Cultuur
Cameraman & Editor
Carsten
Cameraman & Editor
Matthias
Aviodrome Lelystad
Content coalitie bouwde een eerste script. Dit hebben we samen met ze doorgenomen en hier en daar nog wat verscherpt. De draaidag werd gepland, we kregen alle ruimte en tijd om mooie shots te maken en daarna konden we hard aan de montage.
Doordat Content Coalitie het grootste deel van het script al geschreven had, hebben we voor deze video geen uitgebreid concept gebouwd. Wel is er natuurlijk in de montage gekeken naar de vormgeving van het Aviodrome om de video wel aan te passen op hun stijl en sfeer.
Klant
Aviodrome
Producer
Carsten
cameraman, editor & voice-over
Matthias
Givt, hét platform om draadloos en zonder contant geld te kunnen geven aan goede doelen, stichtingen en kerken benaderde ons voor een animatie. Door het huidige corona virus worden bijvoorbeeld kerkdiensten voornamelijk nog via een live stream uitgezonden, waardoor het dus wat moeilijker is om je giften contant bij de kerk achter te laten. We mochten een animatie maken die aantoont hoe makkelijk je nog kunt geven, ook in moeilijke tijden waarin je elkaar bijna niet ziet. De animatie wordt vertoond via de live stream en iedereen kan zo vanuit huis toch geven!
Na een korte briefing ging Matthias vlot aan de slag. We bouwden de animatie met de ingrediënten die we kregen vanuit Givt, maakte hem eenvoudig en voor iedereen helder en stuurde hem op. Hierna werd de animatie nog in het Engels vertaald en hij was ready to go!
Voor deze animatie stond het concept redelijk vast. De animatie moest uitleggen dat je ook in deze bijzondere tijden nog gewoon kunt geven en hoe je dat met de Givt-app kunt doen. Easy peasy!
vormgever & editor
Matthias
Theater Hangaar
Dé Theater Hangaar in Katwijk, het theater waar ‘De Soldaat van Oranje’ zich huishoudt, benaderde ons om de Inspiration Tour te filmen. Hierbij kwamen er een aantal bedrijven op bezoek die inzicht kregen in welke mogelijkheden de Theater Hangaar kan bieden op het gebied van events. Wij waren erbij en mochten en toffe aftermovie maken, die ook gebruikt kan worden als promotie om dus aan te tonen wat de Theater Hangaar allemaal te bieden heeft als event locatie.
Aan deze video hing geen vast concept vast. We kregen van tevoren wel enkele ingrediënten toegediend die de video moest bevatten: Het draaiende toneel, de foyer en bijvoorbeeld de grote projectieschermen. Omdat de video bestaat uit sfeer, maar ook ter promotie dient waren een aantal ingrediënten dus vereist. Voor de rest mochten we los, en lekker de dag volgen.
Telefonisch hadden we contact met de Theater Hangaar. Via hier kregen we de ingrediënten door die de video moest bevatten. Met zijn 2-en gingen we op pad en legden alle toffe dingen vast die we tegenkwamen. Aan het eind van de middag draaiden we nog enkele interviewtjes en hierna kon de montage beginnen. De deadline stond al snel voor de deur, dus we zijn tot diep in de nacht doorgegaan om de video zo snel mogelijk af te krijgen. Soort van Same Night Edit dus!
Klant
Theater Hangaar Katwijk
Cameraman & Editor
Carsten
Cameraman & Editor
Matthias
Onze opdracht vanuit Evangelische kerk de Pijler: Maak een video voor tieners, waarbij de drempel naar pastoraat verkleind wordt en toch aangezet wordt tot actie.
Daar heb je het al, een eeuwen oud woord wat toch de gehele lading dekt. Onze challenge om tieners aan te spreken en uit te nodigen om na een tienermeeting hulp kan krijgen waar nodig.
Bij dit woord heb je snel een beeld en vooral een stoffig saai beeld. Dat wilde we voorkomen, zodat een tiener niet direct zijn aandacht kwijt is. Ons idee, we werken alleen met titels, waarbij we los van alle vooroordelen, een nieuw beeld kunnen creëren.
We zijn gestart vanuit de behoefte. Als je de behoefte heb in een goed gesprek over moeilijke dingen in je leven. Wij willen er voor je zijn en je helpen.
SV Productions
Deze jonge ondernemer wil zichzelf graag promoten en zich aanbieden als videomaker. Een video die vooral epic is en waarbij Samuel uiteraard in het middelpunt van de belangstelling staat.
Op filmisch vlak konden we helemaal los gaan: Breedbeeld, slowmotion, versnellingen, droneshots, color grading en sound design. Allerlei special effects om een epische video te krijgen. Na een mooie opvolging van de shots is de voice-over ontstaan en hadden we direct een kloppend geheel.
Bij deze video was er geen strak concept. We hebben van te voren vooral bedacht welke plaats, shots en bewegingen gaaf zouden zijn. Na een dagje draaien, was ons doel om thuis te komen met de mooiste shots. In de montage is het creatieve proces echt begonnen om er een verhaal van te maken.