Gemeente Lelystad
Pasen stond weer voor de deur en we kregen de opdracht om een promotie video te maken voor de aankomende paasdienst in de evangelische kerk de Pijler.
Met deze opdracht in het achterhoofd wilde graag op een luchtige manier mensen de vraag stellen, waar gaat pasen eigenlijk om? Door het herkenbare van het paaseitjes zoeken te combineren met deze vraag, hadden we meteen de kern te pakken.
Twee enthousiastelingen vanuit de Pijler met enige toneel ervaring wilde deze rol wel vervullen. In het concept stond alleen het idee vast, waardoor we tijdens het draaien het ter plekke konden invullen en onze creativiteit de vrije loop laten.
Klant
Evangelische kerk de Pijler
Matthias Lycklama à Nijeholt
Cameraman & Editor
Zoals al een aantal jaar mochten we ook dit jaar weer bij het BKL Gala zijn om er een aftermovie van te maken. Het spreekt eigenlijk al voor zich: Een aftermovie. We leggen op de avond vast wat er gebeurt, laten je de sfeer van het gala proeven en zorgen voor een toffe, flitsende video!
Het BKL Gala (of een soortgelijk evenement) bezoeken we altijd met 2 cameramannen. We filmen op het gala eigenlijk alle toffe dingen die we tegenkomen: Ontvangst, gezelligheid, officiële opening, prijsuitreiking, een spetterend feest en natuurlijk ook hier nog een special guest! Natuurlijk zorgen we ervoor dat de video na het gala snel gemonteerd wordt, aangezien iedereen nog even wil nagenieten van zo’n mooie avond!
Aangezien het bij deze aftermovie vooral om sfeer gaat, hebben we hiervoor van tevoren geen specifiek concept gebouwd.
Klant
Bedrijfskring Lelystad
Cameraman & Editor
Carsten
Cameraman & Editor
Matthias
Gemeente Lelystad
We werden uitgenodigd door de gemeente Lelystad om een idee te vormen voor een toeristische video voor de stad. Tijdens het eerste gesprek kregen we de ingrediënten door die de video sowieso moest bevatten.
Het ging hierbij om de grootste highlights van Lelystad zelf. Het doel was om al deze highlights op een toffe manier in één video te stoppen die eenieder naar Lelystad trekt.
Na onze eerste brainstorm kwamen we terug op kantoor en konden we aan de slag met het concept. We hadden de ingrediënten, de feeling die de video moest gaan bevatten, de juiste doelgroep en het doel voor ogen en konden aan de slag.
We zijn eerst begonnen met de vraag: Hoe maken we een toffe reis door deze highlights? Hierna zijn we per gebied de draaidagen gaan inplannen en hebben we de opnames gemaakt. Bepaalde gebieden, zoals het Natuurpark en de Oostvaardersplassen vereisten bijzondere draaitijden: ’s Ochtends vroeg zagen we de dieren in het Natuurpark ontwaken en ook in de ochtend waren we in de Oostvaardersplassen te vinden. De drone-beelden van de Oostvaarderplasssen hebben we wat later in de avond gemaakt om het mooie zonnetje op beeld te krijgen.
Na vele draaimomenten konden we aan de slag met de grote montage, een flinke klus, maar het resultaat mag er zijn!
Een reis door de highlights van Lelystad. Op welke manier kunnen we dat tof in beeld brengen? We kwamen op het idee om de hoofdpersoon, en zo ook de kijker een kijkje te laten nemen in Lelystad door middel van een virtual reality bril.
De bril wordt opgezet en we nemen de kijker en hoofdpersoon in een prachtige reis door Lelystad. Hierin gaan we door de lucht, over land en over water. Uiteindelijk keren we terug bij de hoofdpersoon en hij, en hopelijk de kijker ook, krijgt een groot ‘wauw-gevoel’. Een concept waarvoor de ingrediënten bekend waren, maar wat nog tot wat tofs gekookt mocht worden.
Klant
Gemeente Lelystad
Cameraman, Editor & Dronepiloot
Carsten
Cameraman, Editor & Dronepiloot
Matthias
City Marketing Lelystad
Ha! Weer een toffe opdracht voor City Marketing Lelystad. Het plan was om een korte commercial te maken voor nieuwe bewoners van Lelystad.
Nieuwe bewoners van de stad kunnen een housewarming pakket aanvragen voor hun eerste feestje in Lelystad. Aan ons om door middel van een commercial een bewoner te gaan verrassen! En dat natuurlijk met spektakel!
We hielden een eerste brainstorm met City Marketing en direct hadden we al de grootste plannen: Een fanfare, vuurspuwers, confetti, taarten, dj’s: Alles passeerde de revue.
Na een eerste gesprek hebben we alles op een rijtje gezet, het plan realistisch en haalbaar gemaakt en er een concept voor geschreven. Dit concept hebben we teruggekoppeld naar City Marketing en we kregen een Go!
Hierna zijn we de fanfare, de vuurspuwer, de dansers etc. gaan benaderen en konden we de draaidag gaan inplannen. Een beetje mooi weer was natuurlijk vereist, dus de draaidag is ook nog een keertje geannuleerd. Na het filmen volgde de montage en zie hier, het resultaat mag er zijn.
Doordat we na de eerste brainstorm al zoveel toffe ideeën hadden was het vooral noodzaak om het concept realistisch te houden. Wat konden we wel en niet doen en hoe hielden we de commercial zo sterk mogelijk.
We besloten uit te gaan van een soort ‘Quizmaster’ die de commercial begeleidt. Hij is de presentator en gaat de nieuwe bewoner verrassen. De presentator wordt gevolgd door danseressen, de fanfare en de vuurspuwer. Hij belt aan met het housewarming pakket en de nieuwe bewoonster is compleet verrast! Op de achtergrond gaat het spektakel verder. Op deze manier lag het concept redelijk vlot in elkaar. Het grootste werk kon gaan beginnen, het draaien met een grote groep mensen op locatie.
Klant
City Marketing Lelystad
Dronepiloot & Editor
Carsten
Cameraman & Editor
Matthias
Al een ruime tijd mogen we samen met de redactieleden van JongIn Lelystad op pad om toffe video’s te maken. Zij verzorgen het redactionele gedeelte, wij verzorgen het filmen en monteren. Dit keer was het tijd voor Dancetour 2019 met JongIn presentatrice Charlotte!
JongIn weet ons altijd gemakkelijk te vinden. Wanneer er een evenement is krijgen we een belletje of we op dat moment beschikbaar zijn om te filmen. We nemen kort even alle highlights van het evenement door, gaan aan de planning en we bereiden ons voor op de draaidag. Wanneer het moment daar is meeten we de presentator of presentatrice. Op locatie coachen we de jongeren in interview en presentatie. Tussendoor maken we vette shots van het evenement en vlak na het evenement kan de video, na een mooie montage, online.
Het concept van de video’s van JongIn ligt in principe aardig vast. Wanneer er een evenement is gaan we erheen, interviewt de presentator of presentatrice de mensen op locatie en maken we sfeerbeelden. Met deze ingrediënten maken we een toffe aftermovie.
Matthias
Camera & Edit
Al een aantal jaren maken we tijdens het Royal Adventure Weekend dagjournaals. Het is hierbij de bedoeling dat we laten zien wat er tijdens een dag gebeurt. Zo komen de tieners aan voor het weekend, bouwen ze hun tentje op, zijn er toffe meetings en wordt er genoeg aan sport en spel gedaan. Al deze toffe gebeurtenissen leggen we vast, we draaien interviews en verzorgen zelf de presentatie van de dagjournaals. Tussendoor zijn we al druk bezig met het monteren van de video die aan het eind van de dag op een groot scherm voor groot publiek wordt vertoond!
Al ruim voor de tieners voor het weekend arriveren zijn wij al op locatie. We installeren onze werkruimte en maken onze camera’s gereed. Kort nemen we de planning van het weekend door en filmen we alvast wat intro teksten. Dan is het wachten tot de tieners arriveren. Vanaf dit moment filmen we alle toffe dingen die er gebeuren. Ondertussen laden we het materiaal in en starten we vast met de montage. Zo wisselen we af tussen filmen en monteren en aan het eind van de dag is er een tof dagjournaal!
Voor de RAW-dagjournaals hanteren we geen specifiek concept. We filmen de highlights van het weekend en verzorgen zelf de presentatie in de video. Het enige concept dat er is, is de dag volgen van het opstaan t/m het avondspel!
Matthias Lycklama à Nijeholt
Cameraman, Presentator en Editor
Carsten Zoon
Cameraman, Presentator en Editor