Visit Flevoland
Visit Flevoland
Visit Flevoland benaderde ons om het side-event van de Toerisme Top 2022 vast te leggen. Samen met partners en medewerkers ging het team van Visit een dag langs de highlights in Lelystad. Wij mochten de sfeer vastleggen en kwamen bij Batavia Stad, Batavialand, op de Markerwadden en zagen heerlijke gerechten de keuken uitkomen bij MJ Café. Dit allemaal gestopt in een flitsende aftermovie.
We pakten onze spulletjes in, kregen een planning mee en volgden de dag die Visit gepland had. Tussendoor draaiden we korte interviews om de video wat sjeu te geven met enkele quotes en verder konden we heerlijke genieten van deze Flevolandse tocht.
Voor het maken van deze aftermovie was niet echt sprake van een concept. Het draaide om de sfeer, de beleving en deze mochten we vastleggen.
Cameraman,
Rick
Editor
Jan
Klant
Visit Flevoland
Horizon Flevoland
Flevoland, wat een provincie! Uit de zee ontstaan, verweven en verbonden met water en een vruchtbare grond van jewelste. En dat gecombineerd met ruimte is het natuurlijk een goede reden voor veel bedrijven om richting Flevoland te trekken. Hoogste tijd om dit prachtige Flevoland eens flitsend in beeld te brengen dus. Vanuit Horizon Flevoland kregen we de kans om een film te maken over Flevoland die de bedrijvigheid in de provincie aantoont, de kracht van Flevoland laat zien en verschillende redenen geeft om je als bedrijf in Flevoland te vestigen.
Voor dit toffe project hebben we eerst een concept uitgedacht. Samen met Horizon hebben we een brainstorm gedaan, waarna we aan de slag gingen met de video al per seconde uit te denken. Het concept hebben we digitaal in elkaar gezet zodat eigenlijk direct zichtbaar was wat waar in de video zou komen en wat de look & feel zou worden. Handig voor ons en voor Horizon om te zien hoe het eindproduct er straks ongeveer uit zal komen te zien. Hierna was het filmen, filmen en nog eens door heel Flevoland heen om te filmen. Met een bak aan Flevolands materiaal begon het avontuur in de montage.
De belangrijkste ingrediënten voor het concept waren dat de ruimte van Flevoland getoond wordt, de bedrijvigheid in beeld gebracht wordt en kansen en mogelijkheden laten zien die Flevoland te bieden heeft. Een combinatie van tech, innovatie, economie, logistiek, ruimte en kansen gaven een duw in de richting van het juiste concept.
Cameraman, editor
Matthias
Cameraman, editor
Carsten
Klant
Horizon Flevoland
Visit Flevoland
Voor Visit Flevoland en Nationaal Park Nieuw Land mochten we op bezoek bij de Wereldtrekvogeldag. Vroeg uit de veren want dan is het natuurlijk het beste moment om vogels te spotten. In de Oostvaardersplassen gingen we op safari met een groep avonturiers. Bepakt met verrekijkers en camera’s konden zij bij een opkomende zon op zoek naar allerlei verschillende soorten vogels. Wij legden de sfeer vast en bezochten in de middag ook nog het kinderactiviteit en een lezing bij de Oostvaardersplassen in Almere. Allemaal ingrediënten voor een top aftermovie toch?
Vooral vroeg de wekker zetten was noodzaak bij deze opdracht. De camera’s lagen klaar en we konden richting de Oostvaardersplassen. Vanaf dit moment was het genieten van alle vogelliefhebbers en de natuur. Mooie plaatjes zitten bij zonnig weer en het was geen uitdaging om veel sfeer mee te pakken.
Bij deze aftermovie hebben we geen groots concept gebouwd. We kregen een planning en konden op deze manier alle sfeer en avonturen meepakken die de vogelliefhebbers tegemoet kwamen.
Cameraman, editor
Carsten
Klant
Visit Flevoland
Provincie Flevoland
Dit was wel een hele toffe! Vanuit Sportservice Flevoland mochten we in samenwerking met Giant de mooiste racefietsroutes van Flevoland laten zien in een stuk of 10 video’s. Vol actie, spektakel en recreatie konden we de Flevolander en buitenstaanders zo aantonen welke mooie routes je op je racefiets kunt maken door Flevoland.
Met Sportservice bespraken we welke routes er allemaal zijn binnen Flevoland en welke highlights we hier van mee wilden pakken. Er werden fietsteams bij elkaar gezocht en de draaidagen konden ingepland. Op pad met camera, drone en fietsen kon het spektakel beginnen. Veel shots hebben we gemaakt vanuit de achterbak van de auto, voor de fietsers uit rijdend. Na een aantal dagen filmen konden we de edit in duiken.
We kregen de highlights mee die de video’s moesten bevatten. 10 routes brachten we naar voren en 1 promo. Hierna zijn we vooral actie gaan schieten en hebben we de video’s in de montage gevormd.
Camera & editor
Matthias
Camera & editor
Carsten
kookserie
Eva Flantua kwam bij ons met dit bijzonder gave project. We mochten de ‘smaak van Flevoland’ gaan ontdekken. Samen met televisiekoks Sharon en Nadia trokken we in verschillende afleveringen door Flevoland. Van broodplankje, tot voor- hoofd- en nagerecht, een tussengerecht en een kaasplankje. Sharon en Nadia gingen op avontuur, verzamelenden overal Flevolandse producten en maakten hier een heerlijk gerecht van. Wij waren de cameraploeg en gingen mee op dit culinaire uitje wat eindigde in een compleet 6-gangen diner voor iedereen die bijgedragen had aan dit avontuur. Veel plezier met kijken!
Vooraf kregen we een heldere briefing en concept en gingen we met de groep dames op pad. Bepakt met camera en hengel voelden we ons een echt televisieteam. Sharon en Nadia gingen als twee dolenthousiaste dames door Flevoland heen en wij legden hun hele ontdekkingstocht vast. Na 7 afleveringen filmen kwamen we met een bak aan geweldig materiaal terug en kon de montage beginnen. Uiteindelijk zijn alle series ook op Omroep Flevoland uitgezonden.
Het concept was voornamelijk al bedacht door Eva & Maaike. Zij waren de trotse leiders van dit project en wij voegden vooral ons filmisch inzicht toe. De teksten kwamen zo goed als spontaan uit Sharon en Nadia en wat voor lekkers we uit Flevoland konden verwachten was natuurlijk ook een beetje een verrassing!
Camera & editor
Matthias
Geluid & editor
Carsten
Breinstein portretten
Breinstein, hèt bedrijf met traineeships voor digitale talenten! Wij mochten op pad om deze talenten te ontmoeten, vast te leggen en portretten te maken van deze trainees. We gingen langs verschillende bedrijven, maakten per bedrijf 4 video’s, en maakten zo een portret wat informatie geeft over hoe zo’n traineeship er bij Breinstein uitziet.
Breinstein verzamelde de bedrijven, we maakten de afspraken en konden op pad. Per bedrijf legden we de trainee vast, de opdrachtgever en natuurlijk een gedeelte van het bedrijf. Met een bak aan materiaal konden we aan de slag met de montage om uiteindelijk totaal 24 video’s af te ronden, gefilmd bij zes bedrijven.
Van tevoren hebben we een helder concept ontwikkeld. Hierdoor wisten we precies wat we bij de bedrijven moesten halen en konden we later alles gemakkelijker in de montage gieten. De timing stond zo goed als vast, de muziek was al uitgezocht en het was vooral nog zoeken naar de juiste inhoud in de interviews. Een concept van tevoren al digitaal uitwerken in het montageprogramma heeft zo zijn voordelen 😉
Cameraman, editor
Matthias
Cameraman, editor
Rick
Editor
Jamiro
Klant
Breinstein