City Marketing Lelystad
City Marketing Lelystad
City Marketing Lelystad meldde zich bij ons v0or enkele video’s omtrent toerisme beleving in Lelystad. Wat kun je in Lelystad allemaal doen en beleven als toerist?
Wat zijn toffe plekken en wat kun je ontdekken? Met deze input konden we aan de slag om een concept te bedenken. De video’s mochten allemaal 25 seconden duren en per video werd er één locatie getoond.
Het enige wat we wisten is op welke locaties er allemaal gefilmd ging worden.
Na de eerste briefing kwamen we terug op kantoor en gingen we direct aan de slag met het concept. Aangezien er wat tijdsdruk zat op het project besloten we om zelf de rollen te vervullen van toeristen.
Joey & Carsten gingen Lelystad beleven! Per locatie hebben we een verhaaltje gemaakt om zoveel mogelijk te kunnen vertellen over die omgeving. We besloten het, ondanks de tijdsdruk, toch groots aan te pakken. We wilden een groot schip, we wilden de Batavia op, hadden een Volkswagen busje nodig en er moesten wat bootjes geregeld worden! Direct na het bedenken van het concept zijn we op pad gedaan om zaken te regelen. Gelukkig stonden de meeste mensen voor ons klaar en wilde iedereen van harte meehelpen! Props to the Lelystedeling.
We maakten een algemeen concept voor alle video’s met daarin weer een concept per video. Het algemene concept werd eigenlijk het ‘format’ waarin iedere losse video gedoopt werd.
Op iedere locatie gebeurt natuurlijk iets anders, maar dit hebben we wel gedaan volgens een vast stramien. Aangezien elke video 25 seconden zou duren, hebben we alle video’s hetzelfde opgebouwd.
Het concept bestaat voornamelijk uit overgangen. Er gebeurt iets op de ene locatie en we gaan over in een andere gebeurtenis op de locatie.
Klant
City Marketing
Lelystad
Cameraman & Editor
Carsten
Cameraman & Editor
Matthias
City Marketing Lelystad
Om de mooie Lelystadse natuur en de mogelijkheden die daarmee gepaard gaan onder de aandacht te brengen bij jonge gezinnen in de randstad, ontwikkelden wij in samenwerking met City Marketing Lelystad een commercial voor op AT5. In deze commercial staat hetzelfde gezin centraal als in de reeks commercials omtrent wonen in Lelystad. Nu maken ook opa en oma hun opmars.
Als een ècht Klei-project hebben we met z’n drieën gebrainstormd om een kort en krachtig verhaal te vertellen met een onverwachte twist. Matthias en Carsten het project verder op hun schouders genomen. Zij hebben in samenwerking met City Marketing de enorme hoeveelheid productionele werkzaamheden uitgevoerd. Joey en Matthias zijn vervolgens de hort op gegaan om samen met de acteurs te filmen.
Leden van één gezin beleven een alledaagse dag van het leven in Lelystad. Per commercial staat één aspect van het wonen in Lelystad centraal. Op ludieke wijze wordt steeds getoond hoe iets wat voor iemand uit de randstad speciaal is, normaal kan zijn als je in Lelystad zou wonen. Dit wordt gedaan met een knipoog.