City Marketing Lelystad
Het Nationaal Filmfestival voor Scholieren is een onwijs tof festival waarin jonge filmmakers de kans krijgen om hun werk mee te laten dingen in een wedstrijd onder leeftijdsgenoten. Eens per jaar is er de festivaldag die wordt afgesloten met een chique gala-avond. Hier worden de prijzen uitgereikt en wint elke eerste plaats twee tickets naar Griekenland en deelname aan het internationale jongerenfilmfestival Camera Zizanio. Joey en Joanne zijn al drie jaar op rij de vaste presentatoren van het NFFS wanneer zij besluiten dat hun entree een toffe aankondiging verdient. Doormiddel van een korte film willen zij dit festival openen, waarna zij hun opmars maken naar het podium om het publiek een avond lang te bedienen tussen films en prijzen door.
Onder het genot van een heerlijk glas wijn, staken Joanne en Joey de koppen bij elkaar. Na een leuke brainstorm bedachten zij het script voor de openingsvideo. In de week erna gingen zij samen met Matthias op stap om de shots te schieten. Matthias kroop op zijn beurt weer achter zijn iMac om een video te kneden waar een theaterzaal vol tieners spanning van kon genieten op het grote doek.
Joanne zit geërgerd in een bar te wachten op Joey, die kennelijk veel te laat is. Joey, die niksvermoedend bij de kapper zit, droomt over het winnen van prachtige prijzen. Als zijn telefoon gaat, realiseert hij zich dat hij te laat is en haast zich om nog op tijd in de auto te stappen. Hij krijgt daar op zijn falie van Joanne en snel rijden ze naar het Agora Theater: de plek waar de gala-avond van het NFFS plaatsvindt.
Elk jaar op RAW (Royal Adventure Weekend) maken wij dagjournaals. En deze journaals beginnen met een toffe intro die past bij het thema. In 2017 hebben we een intro gemaakt die overeenkomt met de naam van RAW. Koninklijk, avontuurlijk en totale ontspanning in je vrije tijd. of terwijl: Royal, Adventure en Weekend!
Matthias had voor ogen hoe de video eruit moest zien. Hij begon met het monteren van de audio, waarna hij er zelf getekende beelden op bouwde. Doordat we dit ‘bewegende storyboard’ voor handen hadden, konden we tijdens het draaien enorm efficiënt te werk gaan en maakten we precies de shots die in de montage in één klap op de muziek konden worden gezet.
Royal. Koninklijk. Dat wordt vertegenwoordigd door Joey. In een koningspak. En koninklijk kan hij zich gedragen! Matthias gaat voor het avontuur. Gehesen in zijn backpack-outfit springt hij in een sloot en besmeurt hij zijn gezicht met modder van de bodem. Lekker! Dan het weekend. Ontspanning. De personificatie van deze twee termen komen samen in de persoon van Carsten. Dus uiteraard vertegenwoordigt hij deze rol alsof hij nooit anders heeft gedaan. Cheers!
City Marketing Lelystad
City Marketing Lelystad meldde zich bij ons v0or enkele video’s omtrent toerisme beleving in Lelystad. Wat kun je in Lelystad allemaal doen en beleven als toerist?
Wat zijn toffe plekken en wat kun je ontdekken? Met deze input konden we aan de slag om een concept te bedenken. De video’s mochten allemaal 25 seconden duren en per video werd er één locatie getoond.
Het enige wat we wisten is op welke locaties er allemaal gefilmd ging worden.
Na de eerste briefing kwamen we terug op kantoor en gingen we direct aan de slag met het concept. Aangezien er wat tijdsdruk zat op het project besloten we om zelf de rollen te vervullen van toeristen.
Joey & Carsten gingen Lelystad beleven! Per locatie hebben we een verhaaltje gemaakt om zoveel mogelijk te kunnen vertellen over die omgeving. We besloten het, ondanks de tijdsdruk, toch groots aan te pakken. We wilden een groot schip, we wilden de Batavia op, hadden een Volkswagen busje nodig en er moesten wat bootjes geregeld worden! Direct na het bedenken van het concept zijn we op pad gedaan om zaken te regelen. Gelukkig stonden de meeste mensen voor ons klaar en wilde iedereen van harte meehelpen! Props to the Lelystedeling.
We maakten een algemeen concept voor alle video’s met daarin weer een concept per video. Het algemene concept werd eigenlijk het ‘format’ waarin iedere losse video gedoopt werd.
Op iedere locatie gebeurt natuurlijk iets anders, maar dit hebben we wel gedaan volgens een vast stramien. Aangezien elke video 25 seconden zou duren, hebben we alle video’s hetzelfde opgebouwd.
Het concept bestaat voornamelijk uit overgangen. Er gebeurt iets op de ene locatie en we gaan over in een andere gebeurtenis op de locatie.
Klant
City Marketing
Lelystad
Cameraman & Editor
Carsten
Cameraman & Editor
Matthias
City Marketing Lelystad
Om de mooie Lelystadse natuur en de mogelijkheden die daarmee gepaard gaan onder de aandacht te brengen bij jonge gezinnen in de randstad, ontwikkelden wij in samenwerking met City Marketing Lelystad een commercial voor op AT5. In deze commercial staat hetzelfde gezin centraal als in de reeks commercials omtrent wonen in Lelystad. Nu maken ook opa en oma hun opmars.
Als een ècht Klei-project hebben we met z’n drieën gebrainstormd om een kort en krachtig verhaal te vertellen met een onverwachte twist. Matthias en Carsten het project verder op hun schouders genomen. Zij hebben in samenwerking met City Marketing de enorme hoeveelheid productionele werkzaamheden uitgevoerd. Joey en Matthias zijn vervolgens de hort op gegaan om samen met de acteurs te filmen.
Leden van één gezin beleven een alledaagse dag van het leven in Lelystad. Per commercial staat één aspect van het wonen in Lelystad centraal. Op ludieke wijze wordt steeds getoond hoe iets wat voor iemand uit de randstad speciaal is, normaal kan zijn als je in Lelystad zou wonen. Dit wordt gedaan met een knipoog.